zondag 19 juni 2011

Alternatieve therapie.

Het waait hard.
Diepdonkere wolken hangen al twee dagen boven ons huis en onze tuin .
Vandaag zijn ze nog zwarter dan gisteren.
Bovendien spugen ze liters water naar beneden.
Goed voor de tuin, roept iedereen.
Tuurlijk.
De geraniums zijn omgewaaid.
Het vingerhoedskruid is ingezakt.
De rode besjes willen maar niet echt rood worden.
De naaktslakken -want die krengen komen ook nog eens tevoorschijn bij dit weer- vreten de dahlia's- in- wording, de blauwe salvia's en de jonge sla op.
De woelmuizen vermenigvuldigen zich als gekken.
Lekker warm en broeierig onder het gras...................dan krijg je dat.  
Het kletsnatte gras en ook het zevenblad knalt de grond uit en morgen komt de tuinclub onze tuin bekijken.
Menigeen raakt onder deze omstandigheden aan drank.
Dat lijkt me ook wel wat.
Maar voordat het zover is  heb ik altijd nog een iets gezonder en veel onschuldiger alternatief.  
Het tuincentrum.
Lach maar gerust.
Het is echt waar.
Het zien van honderden prachtige kleuren en het ruiken van de bijbehorende zoete geuren doet bij mij meestal het Grauwedippenmonster verjagen.
Deze keer was het TUINLAND aan de Peizerweg in Groningen.
Overweldigend. 
Ik wou er wel mijn tentje opzetten.

UIteraard is er ook wat mee naar huis genomen:
Voorlopig kan ik er weer tegen.
Ach...
een kinderhand is gauw gevuld.

4 opmerkingen:

Bob zei

Mooi hoor!

joke zei

goeie tip Peet, van de kleuren wordt je weer vrolijk

Anoniem zei

nou ik zag de tuinvriendinnen fietsen, en ze brachten het zonnetje mee.
Dus dit wordt een mooie middag.

Marjolijn zei

Ik heb zondag een groot gedeelte van de dag lezend in bed doorgebracht.En buiten was het herfst. Is ook een prettige manier om de dag door te komen, maar liever niet in juni.