dinsdag 27 september 2011

Dag van de buurt

Terwijl het buurtleven hier in Allardsoog al jarenlang beneden peil verkeert vanwege....wat was het ook al weer???? werd afgelopen weekend in AMSTERDAM op verschillende locaties DE DAG VAN DE BUURT gevierd.
Op onze wandeling van Lindengracht naar de Westerstraat werden pake en ik blij verrast door de opgewekte zomermuziek van bovenstaand bandje.
Het bevond zich op een kolossaal soort schoolplein waar van alles te doen was: de Noorderspeeltuin.

We kregen meteen een eet-en een drinkbon in onze hand gestopt en terwijl de muziek lekker doorspeelde, nam ik een kijkje op het vrolijk ingerichte terrein.

Er was van alles te doen.
Ik werd uitgenodigd om een kruidenpotje te versieren, waar ik uiteraard geen 'nee' op zei, want een echte nifelaar doet dat niet.

Kinderen konden zichzelf laten versieren.
Gezicht en handen.
Had ik ook wel gewild, maar ik ken mijn plaats.
En mijn leeftijd.

Een dag later, op het OSDORPPLEIN: alweer muziek!

Voor een deskundig publiek.

Bless de rollator.........

Een straat verder: nog eens 5 muzikale kanjers!!!

Ondertussen werden er ook gewoon boodschappen gedaan.

Café FLY INN.
Een terras, waar iedereen elkaar leek te kennen.

Met JOYCE, die bijna niks anders deed dan rennen.
En vrolijk bleef.

Amsterdam is een fijne  stad.









6 opmerkingen:

lammy zei

Inderdaad een heerlijke stad voor een paar daagjes. Vooral wanneer je er een beetje de weg weet.Maar dan toch WEER SNEL NOORDWAARTS.

Gezina zei

Dat ziet er inderdaad gezellig en vrolijk uit!!

Ine zei

Ik :-))altijd bij het lezen van je belevenissen en de foto's daarbij. Ook nu weer. De plaatsjes spreken voor zich. Jij hebt de vast vermaakt.

Anke zei

Wat weer een prachtige reportage!!!!
Ik heb het met plezier gelezen.

Anoniem zei

Jij kunt erg goed observeren, beppe Peetje!
Fijn dat je ons laat meegenieten.
Karin

Anoniem zei

Even testen.
Anna