woensdag 21 september 2011

Hardlopen

Ik overweeg ernstig om het waarschuwingsbord dat bij ons in de straat staat, op bovenstaande wijze aan te passen.
Sinds een week of zes loopt beppe om de andere dag een half uurtje HARD!!!!
Dat behoort straks éénmaal per dag te worden, maar er moet eerst nog flink wat conditie worden opgebouwd.
Op het ogenblik is de situatie nog zo, dat ik na afloop van dat halve uur zowat aan de beademing moet....
Maar....buitengewoon hinderlijk zijn de auto's die mij tegemoet scheuren, en mij bijna van schrik de sloot in doen springen, terwijl ik toch zo netjes helemaal aan de linkerkant van de weg loop.
De weg is toch snotverdulleme ook van MIJ???????

Ruim dertig jaar geleden ben ik ook eens gaan hardlopen.
Op gewone gympies.
Toen had ik na twee weken al iets ontstoken aan mijn enkelbanden.
Maar nu heb ik geweldige schoenen met gelkussentjes onder de hakken.
Nergens last van.
En als ik iemand tegenkom ga ik meteen iets harder lopen.
En  probeer ik een ontspannen uitdrukking op mijn gezicht te krijgen.
Dat ze niet denken dat ik het niet kan.

Na 10 minuten kan ik het bos al in.
Daarna de hei op.

Vanmiddag rende een kudde schapen van schrik voor mij uit.
Kan me best voorstellen dat ze onder de indruk waren van zo'n imponerende, hardlopende verschijning!

Thuisgekomen kon ik weer helemaal mezelf zijn.




6 opmerkingen:

marijke zei

Heel beeldend, ik zie het voor me...
herkenbaar, ik moest echt hardop lachen!

lammy zei

Wat GOED van je. Heb je nooit voorbij zien vliegen ,maar dat komt natuurlijk door je vaart.
Helaas voor mij ben je al 6 weken bezig anders zou ik wel met je mee willen lopen ,maar dit haal ik nooit in . Mijn conditie is ver beneden 0 .0
gelukkig gaat het breien nog wel steeds sneller.

Apestutsje zei

Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon. .....

joke zei

Geweldig Petra dat je dit doet, ik doe je een half uur hard lopen niet na en nu volhouden maar, succes

Ankie zei

Goed zo, Pee!!!!
En trek je niks van anderen aan!
Hou vol!!!
En.....blijf svp ook jezelf!

Anoniem zei

Doe zo'n fluoriserend groen looppakje aan Pee, misschien dat de auto's dan eerder aan de kant gaan?
Succes, Aukje