woensdag 14 maart 2012

Plokje, Plukje, Lokje en Sjonnie

Dit is Plokje

Dit is Plukje

Dit is Lokje

En dit is Sjonnie.

Op een dag stonden er zomaar drie mooie, grote paaseieren voor hun neus.

Wammmmm!!!!!
Plokje, Plukje en Lokje zaten er al bovenop!
En Sjonnie?
Die had  helemaal geen zin om eierknuffelaar  te worden.
Hij wilde zelf geknuffeld worden.
Dus....
vulde hij zijn buik met lekkere, warme schapenwol.
Alsjeblieft.
Een knuffelhaantje.
Voor wie ook zo'n olijke  eierwarmer of knuffelkip/haan wil maken:
Maak hiervan een voor- en achterkant van stof .
Naai of plak op beide kanten fibra-fill voor de stevigheid.
Naai er oogjes op, een snavel of eventueel nog iets leuks.
De snavel, vleugels, voeten en het kammetje heb ik uit vilt geknipt.
Naai de kip met de hand dicht (festonsteek heet dat geloof ik) en houd bij de eierwarmers de onderkant open.
Anders kan er geen eitje meer in.....








5 opmerkingen:

lammy zei

Een echte kerel die Sjonnie en wat een bofkont met 3 van die leuke meiden.
Heb je hem ook wat groter gemaakt,

Apestutsje zei

Wat een lekkere knuffeltjes!!!! Ik ga het ook proberen.

Baukje zei

Vrolijk, hoor, vooral Die twee blauwe stippelkippen.Daar maak ik HANGknuffels van.

Wanda zei

Leuk zeg! Het is gemakkelijk te maken, ook geschikt voor mijn kinders!!!!! dank!

Hennie zei

EEN HEEL MOOI WERKJE VOOR EEN VERJAARSFEESTJE ! Zaterdag dus. bedankt