donderdag 29 maart 2012

Kerkuilen dichtbij huis

Dit is een jong kerkuiltje.
Ongeveer een kleuter.
Een engelachtig knuffelbeestje, zo op het eerste gezicht.
PRACHTIG
Baby-uiltjes laat ik liever niet zien.
Die zijn oerlelijk.
In de schuur van één onzer buren huist elk jaar een familie kerkuil.
Ik hoor ze 's nachts wel eens, maar heb ze nog nooit gezien.
Een mooie gedachte dat zo'n wonderschoon beestje in het donker regelmatig door onze tuin vliegt.
Of op een paaltje rustig om zich heen zit te kijken, op zoek naar een lekker hapje.

Ze eten erg graag muizen.
foto André Eijkenaar van website kerkuil.com

WEL........
In onze tuin wonen DUIZENDEN WOELMUIZEN

DUS
Kerkuilen, als jullie dit lezen: KOM alsjeblieft en vreet ze alle 20 000 op.
 Neem ze mee voor jullie kinderen, tantes, omes, nichtjes, neven, andere familieleden ,vrienden en kennissen.

In ruil daarvoor wijs ik mijn menselijke lezers op
Daar kunnen zij een petitie tekenen die protesteert tegen de verkoop van roofvogels op Marktplaats.
Doe het maar, want daar zijn we allemaal fel op tegen.

En wil je  nog meer van de kerkuil te weten komen?
Dat kan op www.kerkuil.com





7 opmerkingen:

Anke zei

Prachtige dieren!!!!
Ik teken de petitie en mijn hele gezin doet mee.

Niesjen zei

Heb de petitie ondertekend en het op Facebook gezet om mijn vrienden aan te zetten dit ook te doen.
Goeie actie Petra!!!

Bee zei

Mooi

Wanda zei

Kom ik een kerkuil tegen, dan stuur ik hem door naar jullie. Prachtige dieren!!!!

Zem zei

Heb zojuist de petitie ondertekend. De kerkuilen zouden hier ook heel wat muisjes vinden, ze mogen hier ook komen...

Anton zei

Wat een goede actie!
Belachelijk dat ze op Marktplaats te koop mogen worden aangeboden.

Ine zei

Petitie getekend. Na de lezing bij VvN kijk je heel anders naar vogels. Het was erg interessant en leuk verteld!