zondag 18 maart 2012

Belofte maakt schuld....

Je ziet het er niet aan af, maar dit zijn 28 potten kornoeljejam.
In de nazomer heb ik de bessen geraapt en........nou ja, lees nog maar even HIER wat er toen zo'n beetje in mij omging.

Elke keer als ik de vriezer opende, zag ik de zakken met rode bessen liggen.
Ik wilde niet kijken, maar ik zag ze toch.
's Nachts, in mijn dromen hoorde ik ze zuchten:
'Pak ons, ontdooi ons en bevrijd ons van die vermaledijde pit in ons lijf.'
En nu...
Het is volbracht.
Proeven? Kom dan op zaterdag 12 mei naar de Groenmarkt op het terrein van de Tropische Kas in Beetsterzwaag.


6 opmerkingen:

Anke zei

De jam ziet er prachtig uit!Het is het waard geweest. Gefeliciteerd.

Zem zei

Van die jamsoort had ik nog nooit gehoord. Wel heel dapper om alsnog aan de jam te gaan met die bessen. Dat zal de voorjaarsenergie zijn!

Klaartje zei

Wauwie! En wat zien de potjes er zo mooi uit!!! Die ben je in een ommezien kwijt, let maar eens op. XXX Klaartje

Mieke Wesdorp zei

mmmm... die jam is heel lekker, ik kan het weten want ik heb hem geproefd! Ik wil graag voor die markt een potje bij je kopen.


mieke

Hinke zei

Alleen vanwege de KLEUR en de fraaie deksels zou ik al een potje kopen!

dicky zei

ALS DE INHOUD NET ZO SMAKELIJK IS ALS DE DEKSELTJES ERUIT ZIEN, DAN BEN JE IN NO TIME UITVERKOCHT!