woensdag 2 november 2011

Herfstverrassingen

Boeketje uit eigen tuin.
Gistermiddag geplukt.
Dat was 1 november.
Van de kleine, gele bloemetjes weet ik de naam niet...??????

Toen ik voor het naar bed gaan nog even naar de wc ging zat ik plorseling oog in oog met deze vriend.

En op weg naar de huiskamer trapte ik bijna op.....

Nu van dichtbij
Hij was me net iets te groot om gezellig vast te pakken.
Ik heb 'm toch naar buiten gekregen.
Met mijn voeten.
Telkens een tikje en dan maakte hij weer een sprongetje.

en langs het tuinpad scharrelde een egeltje.....


9 opmerkingen:

Antje zei

Het wordt steeds gezelliger daar bij jullie!

Karin zei

Prachtig, die bloemen....

joke zei

Zo kun je maar zien dat de herfst ook zijn mooie dingen heeft

Hinke zei

Die beestjes willen natuurlijk lekker bij jullie binnen hun winterslaap doen.

Anoniem zei

Volgens mij heten de gele bloempjes klein hoefblad.

Groeten uit Bolsward,
Dicky

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Nee Dicky, want klein hoefblad is er in het heel vroege voorjaar. De bloempjes zijn een beetje paardebloemachtig en groter dan deze. Ik zal tzt eens in het tuincentrum vragen.Daar heb ik ze ook gekocht.
Dank voor je reactei.
En ben jij misschien Dicky F ?????
groeten van Petra

Dicky zei

Helemaal goed, Petra, ik ben Dicky Faber. Via buur Tjitte Muizelaar kreeg ik de tip van je originele website, waar ik graag eens rondsneup. Geniet van je stukjes over de kleinkinderen, fijn dat ze zo dichtbij wonen, die van mij zitten resp. in Schagen en Zierikzee, dus dat heeft zo z'n consequenties.
Groeten van Dicky

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Wat ontzettend leuk, Dicky!
Zou je mij misschien je emailadres willen mailen? Ik wil je iets vertellen, maar op deze plek is me toch wat te 'openbaar'.
Het mijne is: petra.de.jong@planet.nl

Mieke W zei

Wat een mooie plaatjes, Peet, deze hele herfst is een grote verrassing! Een herfst vermomd als zomer.
Die gele bloempjes ken ik ook niet bij naam, maar ze lijken op die potplant die in de lente overal te koop is tegelijk met geraniums en petunia's. Volgend voorjaar eens opletten hoe die heet!

Mieke