zondag 27 november 2011

Dansen in het donker.

Met dit donkere weer val je op, als je vrolijk gekleurd de natuur in danst!
Dutsje en Doutsje (gewone-mensenfries voor Doutzen) weten daar alles van.
Allebei met een splinternieuwe rok!
Misschien een beetje te doorzichtig voor de tijd van het jaar, maar de dames dragen een winterslipje met daarin een blaasontstekingswerend inlegkruisje.

Waar komen die hippe rokjes vandaan?
Van de waslijn.
Maar daarvóór.........................
Uit een grote doos ergens achterin de KRINGLOOPWINKEL.
Wat daar als afgedankt gordijntje bij ons aan de waslijn hangt, kostte BP slechts 50 eurocent!!!!
TIP: wie zoiets tegenkomt in kringloopwinkels of op rommelmarkten: voor je gaat betalen, altijd even flink aan de stof trekken.!!!!!
Want aan een rokje, dat zo gaar als boter blijkt te zijn, heb je weinig lol.
Hoe maak je hier nu een rokje van?

De stof leg je  op een bestaand spijkerrokje .
Ik koos maat 80.
Tien cm wijder knippen dan de spijkerrok zodat je de taille wat kunt rimpelen.

Vervolgens naar behoefte versieren, knoopsgatenelastiek door de taille halen
en klaar is de feestrok!

PS op www.pimpedbypetra.nl kun je zo'n superrok kopen!!!!!


10 opmerkingen:

Dicky zei

Petra, wat ziet dat er geweldig vrolijk uit! Mijn complimenten!!

Dicky

Anoniem zei

geweldig !!! dit kleurt de dag een beetje
Ze zien er fantastisch uit.
helaas niet mijn maat.

Akke zei

Hier word ik helemaal vrolijk van. Ik wil zelf ook zo'n rokje!

Wendy zei

O wat een fleurige famkes! Ik ga proberen hun voorbeeld te volgen.

Leny zei

Wat creatief!
Ga zo door. IK geniet er van!

Tiny zei

Maak je die tekeningetjes ook zelf?

Ine zei

Wat ben je toch geweldig creatief. Leuke rokjes, hoor!

Niesjen zei

Wat een leuke rokjes en wat fijn dat je ze nu kunt dragen met zo'n slipje en inlegkruisje!!!!!

Sjoukje zei

Ik heb nog een oud bedsprei liggen! Geweldig idee voor komende zomer!Ik ze me al lopen in mijn supersexy rok!

Els zei

Vrolijke rokjes. Je kunt ze natuurlijk ook voeren emt een mooi glimmend stofje!!