zaterdag 12 november 2011

Flexibele winterboerka

Het is al weer koud en het wordt ongetwijfeld nog veel kouder.
Deze fantastische, flexibele winterboerka voor man, vrouw, kleuter en bejaarde, heeft Beppe Peetje in twee avonden gebreid.
Wat was de aanleiding?
Dit
Vast en zeker bedacht door een Hollander, die hiermee snel rijk denkt te worden.
Je schrikt je toch de pleuris als je zoiets op straat tegenkomt?
En het is nog lelijk ook!
Veel praktischer en modieuzer is de Beppe Peetje Flexibele Winterboerka.
Iets minder koud? Iets minder Boerka.

Loop je plotseling iemand tegen het lijf, aan wie je met een gerust hart je gezicht kunt laten zien?
Voila!!!!

Breekt de zon door?
Maak in 3 seconden van je Boerka een lekker warme colsjaal.


Het geheel is 100 cm lang en 35 cm breed.
Deze is gebreid van 300 gram wol met naalden nummer 10
Geen dikke wol, want die had ik niet in voorraad.
Ik breide met 3 bolletjes (van 50 gram) tegelijk: rood, paars en roze.
Had dus 6 bolletjes nodig.
Opzetten 30 steken.



9 opmerkingen:

Irene zei

PRACHTIG!!!!!!!
Ik ga een boerka breien!

Ayse Jeannette zei

Geweldig, lijkt mij een heel goed idee, kan ik ook eens in de winter de familie bezoeken haha

Saskia zei

Ik wil er ook één!!!!!!

Annemarie zei

Fantastisch en inderdaad heel flexibel.
Dank voor deze prachtige tip!

Zem zei

Dit vind ik een schitterend bericht! Ik ben geen breister, maar voor deze boerka zou ik mijn oude breipennen nog gaan opzoeken.
Ik volg je sinds enige weken met veel plezier.

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Dankjewel voor het compliment, Zem!!!!

Karien zei

O heerlijk! Dit is een bericht om vrolijk van te worden!
Ik ga het proberen, zo'n burka! En als het niet lukt klop ik bij je aan, Beppe Peetje!

Indy zei

Een prachtig verhaal weer. Jij kunt schrijven, Beppe Peetje! Ik ben een beetje jaloers op je....

Heleen zei

Ik heb er één gebreid. Weliswaar in 3 avonden! Lekker warm op de fiets naar mijn werk!
Bedankt voor de tip.