dinsdag 31 mei 2011

Nieuwe bewoners.

Er gebeurt elke dag wel iets bijzonders in onze tuin.
Neem nou de bewoners.
Ze komen en gaan.
Hoewel..
Als er wordt gegaan, komt men tot nu toe zo snel mogelijk weer terug, want 
krijsende vogeljonkies zorgen er wel voor dat hun ouders nooit lang wegblijven.

Een nieuwe bewoner is de wielewaal.
Ik hoor hem duidelijk, vooral 's ochtends.
Hij laat zich nooit zien.
Wat ik echt, totaal niet snap.
Als ik zo mooi was, zou ik rustig een hele website aan mijn uiterlijk besteden.
Goddank is niet iedereen zo ijdel.

Snel een ander onderwerp.

Vanmiddag keek ik van uit huis vol bewondering naar onze schitterende papavers.
Er vloog een prachtige, dikke hommel omheen.
Dacht ik.
Eenmaal buiten gekomen, zag ik dit:
Wederom een nieuwkomer.
Een soort Eukalipje?
Een vriendinnetje misschien?
Ik wacht het maar even rustig af.







2 opmerkingen:

Apestutsje zei

Jullie tuin heeft een sterke aantrekkingskracht voor bijzondere wezens.
Hier zal het vast en zeker niet bij blijven.
Wordt vervolgd, denk ik.

Anoniem zei

Hoi Pé,
Nu beweer ik steeds dat ik geen blogs volg, maar bij die van jou blijf ik toch altijd hangen....
Een beetje knetter, daar hou ik wel van!
Groetjes,
Anand