dinsdag 17 mei 2011

Cornus kousa

Onze Cornus kousa bloeit!
Ik vind hem zo vreselijk mooi dat ik er vanochtend  op mijn handen een rondje omheen heb gedanst!
De Cornus hierboven is trouwens niet die van ONS.
Deze WEL:
en dit is er ook een stukje van:
Volgens mij worden de bloemen met de hand beschilderd.
Ze zijn eerst een beetje rozig. Dan komen er knalroze puntjes aan en de rest van de bloem wordt witter.

En kijk eens naar deze:
De Cornus kousa satomi.
Blijft ook roze als de bloem volgroeid is.

En voor wie nu nog twijfelt over dat met -de- hand -beschilderen- is hier de
Cornus kousa teutonia:

Het hart van de bloem
produceert in de loop van de zomer deze vruchtjes.
Dat heb ik zopas gelezen en dat ga ik dus in de gaten houden.
Ik ben vergeten om op te zoeken of de vruchten eetbaar zijn.
Dat komt nog.


 






3 opmerkingen:

Linda zei

Nog nooit eerder gezien.....
Prachtig.

Anoniem zei

Lieve Petra, ik word zo blij van je berichten!
Dankjewel, Alie

Mieke zei

Wat een mooie cornus, zo een heb ik nog nooit gezien. Daar ga ik naar op zoek want het lijkt me heerlijk om zo'n struik in de tuin te hebben. Leuk dat ie een beetje morsig met z'n kleuren is, zo eigenzinnig.
Mieke