woensdag 16 mei 2012

MISLUKT.....

Snotverdesnotverdulleme!
Normaal gesproken scheld ik heel anders, maar omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten heb ik mijn taal  enigszins aangepast.
Het is buitengewoon frustrerend als je denkt een beetje creatief en origineel te zijn, terwijl hetgeen je hebt geproduceerd meteen de composthoop op kan.
Ik wilde nl RAAPSTEELsoep maken.
Is dat leuk bedacht, ja of nee?
Raapstelen doen het momenteel buiten heel goed.
De koude bak stond er vol mee.
Ze waren wel een beetje erg groot geworden door al die regen..
Ik waste ze in de slacentrifuge en sneed ze in stukken.
Toen de koekenpan in om even lekker in wat olijfolie met een knoflookteen te stoven.
EVEN.
Na een half uur waren de stelen nog keihard.
Een beetje water erbij en het deksel erop.
Nog een half uur.
De stelen voelden aan als taai gras.
Ik waagde het erop.
Hup, alles in een kom en de staafmixer erbij.
Dan zou het wel goed komen.
Net zo lang gestaafmixt tot het apparaat bijna in de fik vloog.
Het resultaat was een groene smurrie met lange slijmslierten.
"Dat kun je wel weggooien"' merkte pake op.
Nee!!!!!! mompelde ik, met een paarsrode wangen van inspanning en ergernis.

Pas vanochtend in de plee gemikt.
NIks compostbak.

Wat hebben we hier van geleerd?
Raapsteelsoep maak je van jonge raapstelen.
 Die zien er ongeveer zo uit:
Wordt heel misschien vervolgd....





2 opmerkingen:

Lammy zei

janmmer dat ze door de plee zijn gegaan. Probeer er de volgende keer es garen van te twijnen of misschien touw.Het lijken me ijzersterke vezels.
Wel jammer van de soep maar daar zijn andere mogelijkheden genoeg voor te vinden in de tuin met dit weer.

Karin zei

Triest hoor, maar ik moet er toch om lachen.