dinsdag 8 mei 2012

BOS EN LOMMERPLEIN

Weer eens een weekendje in onze fraaie hoofdstad vertoefd.
Met een OVchipkaart kun je maar raak trammen, bussen en metroën en zo ontdek je bijzondere plekjes.
Bijvoorbeeld het BOS EN LOMMERPLEIN in Amsterdam OUD WEST.
Te bereiken met bus 18 of tram 14.
De hele straat is trouwens een wandelingetje waard.
De Bos en Lommerweg is enorm lang met heel veel exotische winkels.


Jaren geleden kwam ik er vaker, maar en was bijna vergeten hoe leuk het daar is.
Klein Istanboel.
Praktisch iedere dame draagt een hoofddoekje.
Je valt echt op met je blote hoofd.
Op zaterdag is er altijd markt.
 Kleding, beddengoed en groente.
BH's voor 1 euro.
Jurken voor 5 euro.
en...........(mijn afdeling)
OLIJVEN
Bijna voor niks.
Die zwarte zijn mijn lievelings.
Licht gezouten en de pit zit er nog in.
Ik vroeg een pond.
Ik kreeg 6 ons.
Voor: 1 euro en 80 cent.
Had ik maar een kilo gekocht.

Waarom ben ik altijd zuinig op de verkeerde momenten?

PS  
nog wel een groot glas mangosap gedronken.





3 opmerkingen:

Anja zei

Weer erg leuk om te lezen. Tip staat genoteerd.

Karin zei

Eigenlijk is het een erg lelijk plein, dat BOS EN LOMMERPLEIN......
maar een zonnige blik maakt alles mooi.

Zem zei

Wat heerlijk, die olijven. Het water loopt me in de mond. Wat je ver haalt is nog lekkerder ;-)