zondag 3 juni 2012

Stress in de regen

Iedereen is er al eens geweest, maar donderdag j.l. - de dag dat het aan één stuk door regende-
was de allerleerste keer voor mij, dat ik Vliegveld Eelde bezocht.
Pake en ik zouden zus/schoonzus ophalen, die met vriendin twee weken op het zonnige KOS had vertoefd.
We zetten ons neer in het restaurant, vanwaar we een mooi uitzicht hadden op
Het VliegGebeuren.
En ja hoor, zelfs 5 minuten te vroeg (14.35 uur) daalde hun vliegtuig neer op Drentse bodem en nog geen 15 minuten later wandelden we met gebruinde schoonzus door de regen naar onze rode Twingo.
We waren nauwelijks het parkeerterrein afgereden, toen we een raar geluid hoorden.
"Toch een lekke band ", sprak pake.
"Ik meende zo straks ook al wat te horen" en hij tufte gewoon door.
"Dan zou ik de auto maar zo snel mogelijk neerzetten", reageerde ik kattig.
Pake negeerde mijn aanwijzing en ik zou net mijn mond weer opentrekken, toen een enorm gebonk ons allen deed verstijven van schrik.
Gelukkig bevond zich aan onze rechterzijde het Open Haardenbedijf van Strating   met voldoende ruimte op het parkeerterrein.
En inderdaad.
De rechterachterband was zo plat als een pannenkoek.
De Twingo heeft geen reservewiel.
Dat bespaart ruimte, legde pake uit.
Tuurlijk.
Maar het veroorzaakt stress.
Wat nu?
ANWB bellen.
Eigen garage bellen.
Tot slot:
Renault Routeservice gebeld.
Bingo!
Die zouden een garage in de buurt van de plek des onheils waarschuwen.
Wachttijd plus minus 3 kwartier.
Ondertussen begon het steeds harder en harder te regenen en ik moest plassen. 
Mijn schoonzusje ook.
Toch maar even wachten.
En toen:
DE PECHAUTO van Hazenberg uit Vries met een zeer vriendelijke medewerker.
                                                Daar staat ons Twingootje.
Klaar voor vertrek.
Na wat heen en weer gebel blijkt dat we eerst nog even gezellig naar Tynaarlo rijden om een nieuwe band op te halen.

De Pechauto in.
En...via Tynaarlo naar Vries.

BIj Garage Hazenberg in Vries:
Beppe is de wc ingestoven.

Als ze terugkomt heeft de vriendelijke medewerker chocola voor haar ingeschonken.
Voor de andere twee koffie.

Even opwarmen......

Dit was de boosdoener.....
Tegen half 6 waren we thuis.

Een mens maakt wat mee.














4 opmerkingen:

Zem zei

Pff, wat een enerverend avontuur! Gelukkig alles weer goed afgelopen.

Anoniem zei

Petra, foei!!!! Vliegveld Eelde ligt in Drenthe hoor! Mijn geboorteplaats, denk erom

Liefs van Alie Kalsbeek

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Alie,nou mut je ophouwe!!!!
Wat opschepperig van de Groningers dat ze het Groningen Airport Eelde noemen..........
Je hebt gelijk hoor, tis Drente!!!!!

Appestutsje zei

Een spannend verhaal dat gelukkig goed afloopt....