maandag 18 juni 2012

Lathyrus

Lathyrus
Mmmmmmmmmmmmmmmmm.
Als ik dit plaatje zie, ruik ik ze al.
De allerlekkerste zomergeur.
Helemaal het TOPPUNT lijkt me:
liggend in mijn hangmat
ogen dicht
neusgaten wijd open
(ongeveer zoals een paard dat kan doen...)
lathyrusgeur binnen laten komen.  

En de voorbereidingen op dit Gebeuren zijn al getroffen.
Er moest nodig het een en ander worden gesnoeid.
Een groepje lange,stevige takken legde ik apart.

Blad afgeknipt, maar hier en daar een stukje zijtak laten zitten.
Takken in een grote pot met aarde gestoken. Bovenaan bijelkaar geknoopt.
We hadden heel veel lathyrus voorgezaaid, te veel voor de tuin.
Nu mogen ze de takken beklimmen.
Ze zijn al mooi op weg.

Twee potten vol Lathyrus.
En als ze bloeien?
Dan neem ik ze mee naar achter in de tuin, waar mijn slaapmatje hangt.
Dat matje hangt nogal laag, om aanvallen van ernstige hoogtevrees te voorkomen.
Dat heeft straks weer zijn voordelen.
Ik zal al die Lathyrusbloemen op mijn gemak kunnen ruiken, terwijl ik lig te dromen van ??????? 













6 opmerkingen:

Elma zei

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

IJcomm zei

En dan gewoon lekker genieten!
Groeten

Sandra zei

Wat een fijn vooruitzicht!

dicky zei

Wist je dat lathyrus de lievelingsbloem van koningin Juliana was?

Anoniem zei

Lieve Petra,
Ik word bijna altijd blij van je verhaaltjes en foto's. Wat een talent!
Liefs, Alie

Karin zei

Laat je je zien, als ze bloeien????