dinsdag 26 juni 2012

Marokkaanse munt

Marokkaanse munt.
Dit voorjaar 1 plantje gekocht in een Frysk tuincentrum.
Ze voelde zich bij ons in de kruidentuin onmiddellijk thuis.
Kreeg talloze zijtakjes met Marokkaanse minimuntblaadjes.
De ordinaire Hollandse munt probeerde haar te overweldigen, maar dat heb ik kunnen voorkomen.
Er is maar één die in onze tuin zinloos geweld mag gebruiken en dat ben ik.
De Hollandse munt is door mij gehalveerd.
Geeft niks.
Groeit toch als een gek weer aan.

En nu drink ik elke dag Marokkaanse muntthee- uit- eigen- tuin..
Dat vind ik behoorlijk sjiek.
In de stad betaal je er 2 euro voor.

3 opmerkingen:

dicky zei

Lekker, die Marokkaanse muntthee. Dat dronk ik voor het eerst midden jaren 70, op de Zwarte markt in Beverwijk. Met ontzettend veel suiker er in, mierezoet! Drink het nu altijd zónder suiker, veel lekkerder!!

Gerda zei

Ik ga ook eens in een tuincentrum kijken. Toch wel erg lekker als je je eigen minitheefabriekje hebt....

Wendy zei

Het ziet er ook prachtig uit!!!!Zo'n mooie, frisse, groene kleur.