donderdag 2 februari 2012

Plat

Zo had ik het mij voorgesteld.
5000 000 sneeuwklokjes om ons huisje heen.
Ooit.
Het schoot al lekker op.

Toen ging het vriezen.
In het begin hielden ze dapper stand.
Nu liggen ze PLAT.
Allemaal.
Die komen wel weer overeind als het gaat dooien, werd mij verteld.
Vandaag schreef een gediplomeerd plantkundige in een betrouwbare krant dat dit nog maar helemaal de vraag is.....
Als de strenge vorst aanhoudt zullen deze mooiste- bolbloemetjes -van -de -hele- wereld  daar uiteindelijk niet tegen bestand zijn.
Zal ik iets ondernemen? vroeg ik me af.
Zal ik een antivriesdekentje voor hen breien?

Uiteraard in de kleur GROEN, dan voelen ze zich daaronder onmiddellijk thuis.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....................................
Het is allemaal niet meer nodig.
Moeder Natuur heeft op het laatste moment besloten om zelf in te grijpen.
Morgen krijgen we een laagje sneeuw.
Mooier en beter dekbedje kunnen de sneeuwklokjes, crocussen , winterakonieten, cyclaampjes en narcissen-in-wording niet krijgen!


Als het even kan, komen ze daar over een tijdje ongehavend  weer onder vandaan!


4 opmerkingen:

Sjoukje zei

Toch zou ik voor de zekerheid nog maar een lapje breien!Die Piet P heeft niet altijd gelijk!

Zem zei

Zo'n mooi lapje zou een hele eer zijn voor de sneeuwklokjes. Je bent wel even bezig voor een grote tuin... Je kunt natuurlijk ook je (oude) dekbed eroverheen gooien ;-)
Maar een laagje sneeuw: dat zou het beste zijn. Er ligt hier nu een centimetertje.

Apestutsje zei

Een prachtig verhaal weer en ik ben er van overtuigd dat de sneeuw alles goed zal doen aflopen!

dicky zei

We zitten helemaal in de Kerstsfeer met dit dikke pak sneeuw! Leuk voor de kinderen én voor de sneeuwklokjes natuurlijk! Mooie foto's, mooi verhaal, Petra!