zondag 26 februari 2012

MeditatieTIP

Miljoenen mensen doen het.........................
in een groepje.
of
helemaal alleen. 
Je hoofd wordt er LEEG van.
Heerlijk leek me dat.
Mijn hoofd is namelijk veel te vaak barstensvol.
Ik volgde een workshop. 
En nog een workshop.
Ik las er een boek over. 
Het wilde niet lukken.
Toen drong het op een mooie middag tot me door, dat in de tuin werken mij een LEEG HOOFD bezorgde. 
Tekenen en schilderen: idem dito. 
En nu heb ik een derde meditatieTIP. 
Namelijk:
BLOEMETJES haken.
Opzetten: 4 lossen.en er een ringetje van maken.
Toer 1: haak 7 vasten in de ring.
Toer 2: haak in elke vaste 2 stokjes en een halve vaste. 
De bloem krijgt nu 7 blaadjes.
Ga vervolgens wat experimenteren.
Zet eens 6 lossen op en doe daar 9 vasten in. 
Of verzin zelf een heel andere bloem. 
Net zo lang tot je hoofd LEEG is. 
Het gaat vanzelf!
Stop alle bloemen in een doosje.
Doosje vol.
Hoofd leeg.



9 opmerkingen:

WOLfje zei

Kijk, dat is het betere 'werk'....

Unknown zei

:) Dank je!

Sjoukje zei

Dit is een mooi verhaal, maar ook een fijne TIP!

Wilma zei

Ik ben een beetje jaloers.....ik kan echt geen bloemetjes haken.

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Haken LEREN, Wilma, kan ook een meditatieve bezigheid zijn!

Zem zei

Kennelijk wordt je hoofd helemaal leeg als je dingen doet waar je helemaal in opgaat, zodat je de tijd vergeet. Tuinieren en schilderen doen dat ook bij mij.
De tijd vergeet ik ook achter de computer, maar ik denk niet dat dát wordt gezien als een meditatieve bezigheid ;-)

dicky zei

Ziet er schattig uit, leuk voor op een muts!

Marjolijn zei

Ik heb mijn eerste bloemetje gehaakt. Goede manier om je hoofd leeg te maken.

Bee zei

En het blikje is ook errug lief!