woensdag 27 april 2011

Rood rokje

Tja, ik kon de verleiding niet weerstaan om toch nog een klein rokje te maken.
Omdat ik het nu helemaal uit het hoofd kan, daarom.
Lekker gemakkelijk.
Deze is voor Tirza.
Een echt klein rokje dus, want zij is een kindje dat het kalm aan doet wat het groeien betreft.
Dit weekend had ik het al af.
Ik moest nog wel even de lengte van het elastiek in de taille op maat aantrekken en vastknopen.
Maar Tirrie was ziek.
En als je ziek bent moeten ze niet aan je sjorren.
Vrijdag zie ik haar weer.
Dan gaan we even passen.  
O ja.
Het rokje is voor maat 80-86
Opzetten 60 steken op naalden nummer 3
Na elke 2 cm moet je 4 steken meerderen, verdeeld over de breinaald.
Doorgaan tot je 90 steken hebt. Dan is de rok wijd genoeg.
En hopelijk ook lang genoeg.
Dit hangt uiteraard af van de smaak van de betreffende peuter.



.  

1 opmerking:

lammy zei

Hij is weer leuk . Fijn toch dat je twee kleindochters hebt die zo nu en dan iets nieuws nodig hebben. Ze moeten alleen wel steeds groter!!!!!