dinsdag 19 april 2011

Memento Mori

Onder onze roze boom zit mijn lieve schoonzusje te schilderen.
De bosviooltjes bloeien en blijken zich over ons hele erf te hebben verspreid.
Overal zijn vogeltjes druk bezig met het in orde brengen van hun woningen.
Ik heb een kruidkoek gebakken (van dat kantenklare meel waar alleen maar water bij hoeft) en daar een flinke hoeveelheid versgemalen peper aan toegevoegd.
Blijkt een goed idee te zijn.
Meer dan de helft is al op.
Ons kruispunt wordt auto-onvriendelijk gemaakt en vanwege die werkzaamheden is het daar tijdelijk helemaal taboe voor snelverkeer.
Heerlijk!
Mijn pasgeplante papavers en margrieten leven nog.
Ik heb weer 4 slabbetjes, schone sokken en een stapel onderbroeken in de kast.
Het tshirt voor Boaz zijn verjaardag dat ik bij Rainbowbabies bestelde is gearriveerd. 
Prachtig geworden!!!!
Ik ben vanavond aan een nieuw schilderij begonnen.
En.....dit weekend  ook aan een  rood rokje (toch maar weer) voor Tirza.
Ze kan nu 9 stapjes lopen. Zodra dat er 21 zijn krijgt ze de rok.
Onze tuin wordt hoe langer hoe meer een KINDERTUIN.
Gisteren heb ik met de motormaaier een heel spannend paadje dwars door de struiken gemaakt.
Nog even en de Lelietjes van Dalen bloeien!
En vrijdag ga ik lekker een paar dagen naar Amsterdam.

Vanwaar deze opsomming van Vrolijke Feiten? 

Om mij heen zijn allerlei mensen ziek en aan het doodgaan.
Dat is verdrietig en soms beangstigend.
Maar vanmiddag onder de roze boom dacht ik:
Memento Mori en Carpe Diem kunnen heel goed samengaan.

Morgen ga ik bosviooltjes tellen.

5 opmerkingen:

Herma zei

Heerlijk om je blog te lezen, Peetje!
Ik ga je toevoegen aan m'n links van vriendenblogs op de mijne.

Marrit zei

En....hoeveel bosviooltjes?

Apestutsje zei

Je hebt gelijk, Beppe Peetje!

Marja L. zei

Genieten, deze plaatjes en verhaaltjes.

Anneke zei

Ha die Pee! Hij doet het weer!!!!! xx