vrijdag 12 augustus 2011

Pompoenen, pompoenen, pompoenen.

Het is nog maar 12 augustus en de vanwege de nattigheid door naaktslakken bestormde moestuin heeft ons de eerste 4 pompoenen al weer aangereikt.
Hier blijft het niet bij.
 Eindelijk zal ik toch eens wat creatiever moeten worden in het verwerken van deze snelle jongens.
Altijd soep en jam, dat gaat vervelen.
Maarrr...............................
VERRASSING !!!!!
Toen ik vanmiddag thuiskwam lag op de keukentafel een recept:
GEROOSTERDE POMPOEN.

Pake J had er wat lekkers van gemaakt.
Want lekker was het!
Snotverdulleme!
Zulke smulpompoenen heb ik  nooit eerder geproeft.
Hier komt het recept.

GEROOSTERDE POMPOEN
Nodig voor 4 personen
1 kg pompoen
4 eetlepels olijfolie
1 theelepel zeezout
flink wat versgemalen vierseizoenen peper

een braadslee
een oven

Bereiden
Oven voorverwarmen op 200 graden.
Pompoen in stukken snijden,
Schillen, draden en pitten verwijderen.
(lekker voor de kippen)
Pompoen in niet te kleine blokken snijden.
Ongeveer zoiets
In een kom pompoen omscheppen met olie, zout en peper.
Pompoen uitspreiden in braadslee en in ongeveer 45 minuten gaar en mooi lichtbruin roosteren.

Eenmaal uit de oven een beetje bedruppelen met olijfolie en ROYAAL peper er boven malen.


En nog wat dichterbij.....
Ik krijg  er al weer zin in.....
PS
Volgens mij is het ook lekker met wat knoflook er over.
Of tijm
Of rozemarijn.

3 opmerkingen:

Nynke van der Hoek zei

Of alleen in plakken gesneden, de halve maan vorm en dan bacon eromheen wikkelen.

Ellen zei

Pompoenrecepten zijn bij mij altijd welkom. Deze lijkt erg lekker.

Monique zei

Je kunt ze ook aan een stokje rijgen en dan boven de barbecue houden.
Moet het wel eerst zomer worden.