donderdag 4 augustus 2011

Met het oog op de volgende zomer

Hier droom ik van.
Dat ik 'sochtends bij het opkomen van de zon begroet word door een veld vol zomerbloemen.

Waarom niet proberen die droom te verwezenlijken?
Restjes bloemzaad in een jampotje gedaan.

Wachten op regen.

Dat duurde niet lang.....
Zaden bemoedigend toegesproken en vervolgens tussen de grassprieten gestrooid.
Op de zakjes staat weliswaar dat je dit in het voorjaar moet doen, maar in het gewone bloemenleven zaaien ze zich toch in de nazomer uit?
Dat duurt nog wel even, weet ik, maar dan liggen ze er al vast.
We wachten af.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat er ligt, ligt er Peee.
En als 't gaat vriezen, so what?
Er wordt meer zaad ingevroren om later iets te worden. Meestal is dat ook nog hoogbegaafd tegenwoordig.
Het wordt prachtig!

Trui

Peee zei

Ik ben blij dat jij vertrouwen in mij hebt, Trui!
Dankjewel.

tjitske zei

Ga je dan volgend zomer de hele zomer het gras niet maaien?

Peetje zei

Neeeeeeee Tjitske!!!!!!! Dat lijkt me een heerlijk vooruitzicht!

Niesjen zei

Beppe Peetje, dat wordt vast prachtig volgende zomer.
Ook leuk voor de kabouters om tussen die mooie bloemen te spelen!!!