maandag 21 maart 2011

Een rokje voor de LENTE !!!!!

Hoera, ik heb weer een ROK af!

    
    
Niet voor die of die of die......       maar voor Deze.
Voor mijn oudste beppesizzerke!
Nu het patroon voor maat 134
Opzetten 80 steken.
Naalden 3½ of 3
Garen: katoen.
Brei 2 cm tricotsteek. Dan een toer gaatjes:draad om de pen, 2 samen, draad  om de pen 2 samen, etc.
Brei dan weer 2 cm tricosteek.
Later maak je hier muizentandjes van en kun je het elastiek voor de taille er doorheen halen.
Zie bij Labels: muzentandjes.
Vanaf nu begin je echt aan de rok te breien.
Elke keer na 2 cm (gelijkmatig verdeeld over de naald), 3 steken meerderen.
Je kunt alles in tricosteek breien, maar je kunt ook wat variëren van steek, zoals ik heb gedaan. Zie foto hieronder.

Als de lengte van de rok op 10 cm na klaar is, ga je haken.
Dit wordt de strook, die voornamelijk uit stokjes bestaat.  
De laatste toer doe je als volgt: 2 vasten, 2 halve stokjes, 2 stokjes, 3 dubbele stokjes in 1 steek, 2 stokjes, 2 halve stokjes, 2 vasten, etc.
En als de rok te kort wordt?
Dan haak je er gewoon een nieuwe strook aan!

3 opmerkingen:

Afke zei

En hij is aan naar school vandaag..!!!

Klaartje zei

Wat mooi!!!!
Ik doe het je niet na! Wat zal ze trost zijn op haar beppe.
XX

Anoniem zei

het weer is te mooi anders begon ik NU.
Maar laat ik verstandig zijn en eerst het donkerbauwe (verzoek van Do 4jr) vestje in gerstekorrel afmaken.
Daarna ga ik toch proberen om haar te verleiden om kleurtjes uit te kiezen en dan niet alleen cyclaam roze ,want dat was oma een beetje zat
doei Lammy