maandag 14 maart 2011

Bollen, knollen en kabouters

Het is volop bolletjes/knolletjestijd in onze voortuin.
Honderden sneeuwklokjes,crocussen, mini-narcissen,  maar ook heel veel cyclaampjes.
En dat die cyclaampjes het hier zo goed doen, beschouw ik als een wonder.
Vanaf het momen dat we de knollen in de grond stopten, duurde het een jaar of vier voor er een paar bloemen tevoorschijn kwamen.
En moet je nu eens kijken......
Iedereen die langs ons huis loopt of rijdt zou er even de tijd voor moeten nemen.
Trouwens, over wondertjes gesproken....
De kabouters zijn weer terug.
Gisterochtend zag ik dat ze hun kopjes weer boven het mos hadden uitgestoken.
Wie daar nieuwsgierig naar is, zou achter ons huis een kijkje moeten nemen.
Pal onder het huiskamerraam.
Niet schreeuwen s.v.p.
Daar kunnen ze niet tegen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat net nou de J. v. d Wielenweg is afgesloten. Ik was gisteren in de buurt en heb dit moois dus gemist.

Wel fijn voor de kabouters dat er bijna geen auto's langs komen. Rust en bloemenpracht, wat wil een mens...eh kabouter nog meer.

Dankjewel, Petra, voor je lieve berichtjes
Greet.

Afke zei

Ja, wat is het een lust he, zo'n heerlijke tuin waar het nu al zo fijn speuren is!! Ik ben al blij met mijn 2 sneeuwklokjes en 5 crocussen. Gelukkig komen er nu veel wilde hyacintjes op!!

Anoniem zei

Ik weet nog een leuk liedje , dat mijn kinderen op school leerden.
Tussen de wortels van de bomen , liggen kindjes stil te dromen.
Moeder aarde houdt de wacht ,in de donkre winter nacht.
Ontwaak ,ontwaak ,aan't werk nu lieve kindren klein,
Want morgen zal het lente zijn.
Groeten Eefje

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Wat een mooi liedje, Eefje!
Volgens mij kent mijn oudste kleindochter dit liedje ook. Ik zal het haar eens vragen.
Groeten van Petra