zaterdag 26 oktober 2013

TURKIJE

Afgelopen week heb ik deze krokussen zien bloeien.

Deze prachtige pepertjes lagen gewoon op straat.
 Een straat, midden in de stad, met een eindeloze rij  peperbomen langs de kant. 

De gemalen pepers en andere kruiden waren volop op de markt te koop.

Uien, mandarijnen met de blaadjes er nog aan, rapen, bonen....

Knoflook, kool, courgettes, aubergines in allerlei vormen....

Watermeloenen, waarvan hier een stukje wordt afgewogen....

Wortels, radijs, lenteui, peterselie en dille....

Granaatappels in overvloed ...heerlijk sap van gedronken..

Granaatappelboomgaarden langs de kant van de weg......

Nog meer supersappige mandarijntjes......
en dan waren er nog amandelen, sinaasappels, citroenen, rode en groene paprika's,scherpe pepers in diverse modellen, kweeperen, tamme kastanjes, bloemkolen, spinazie, sla, rucola, sjalotten, tomaten, okra's, augurken, minikomkommers, vijgen, knolselderij, meirapen, walnoten, appels, peren, rode biet, ramenas, pompoen, sharonfruit, pompoenen, druiven en druivenblad, nectarines, aardappels, verschillende soorten bonen,olijven, olijven en olijven,  maar ook heel, heel veel verse kruiden. 

En dat alles was IN OVERVLOED aanwezig. 
Uiteraard op de markt, maar ik heb het ook zien groeien, bloeien en geoogst zien worden langs de kant van de weg van Kusadasi tot Pamukkale. 
Zie roze streep.
Jullie snappen het al, lieve lezers.
 Ik heb een weekje (met drie fijne vriendinnen)  in een soort paradijsje vertoefd, daar voornamelijk groente en fruit gegeten, de drukke, toeristische plekken zoveel mogelijk vermeden en van de zon,de zee, de prachtige natuur en de vriendelijke mensen genoten. 

En nu heb ik een beetje heimwee ....
Morgen komt er storm, zei Piet Paulusma












3 opmerkingen:

Unknown zei

Wat zul je hebben genoten van al dat lekkere fruit en heerlijke groentes! Een luilekkerland voor vegetariërs!

Mieke W zei

Wat een aanlokkelijke foto's, Petra!!
Een prachtig land voor vegetariërs, en voor iedereen die opziet tegen de naderende winter.
Ik kan me voorstellen dat je een beetje heimwee hebt.

Zem zei

Ben een beetje laat: maar ik word warm van deze zonnige foto's!
Hartelijke groet, Zem.