zaterdag 5 oktober 2013

MIRABEL

Zomaar van een lief iemand een kistje met Mirabellen gekregen.

Kleine pruimen, die alleen lekker smaken als je ze verwerkt tot bijvoorbeeld jam . 
Dat heb ik gedaan.
 Maar eerst moesten de pitten er uit. 
En wat wil het geval?
Hiervoor kon ik mijn olijfontpitter gebruiken.
In 3 kwartier was het klusje geklaard. 


Zonder pitten bedroeg het gewicht 4400 gram!!!!!
Allemaal in de megapan, die ik ooit heb aangeschaft om heel veel soep tegelijk te kunnen maken. 

10 minuten later:
Is die kleur niet schitterend? 
In het echt nog helderder en dieper dan op de foto...

EN NU.....
Bijgezet in mijn miniwinkeltje voor familie en bekenden..........
Spannend hoor, al die lekkere vruchten. 
Wil je eens proeven?
Kom maar langs.
Binnenkort is als allerlaatste de KORNOELJE aan de beurt.  




5 opmerkingen:

Wilma zei

Oooooooo wat ziet dat er lekker uit!!!!

Frida zei

Prachtig om te zien en vast heerlijk om van te snoepen!

Anoniem zei

Nou Peetje, je kunt op mij rekenen. Ik kom langs binnenkort!
Groeten,
Alie

Mieke W zei

Mmmmmmm, dat ziet er smakelijk uit!!!!

Ik kom ook volgende week een keertje langs, gezellig even proeven.

Zem zei

Wat een klus! Maar met een geweldig resultaat. Die kleur is inderdaad super.
Hartelijke groet, Zem.