dinsdag 25 juni 2013

Salade voor verkouden mensen


Als je verkouden bent, zoals ondergetekende 
Als je eigenlijk niet wilt eten
maar toch wel een beetje trek hebt
en je weet niet precies WAAR in...
Probeer dan eens te maken wat ik vanavond heb gemaakt 

Daar gaattiedan

Kropsla of krulsla of ijsbergsla, zoveel als je wilt
Geklopt gebakken ei met wat zout en veel peper
(omdat je wegens verkoudheid niet proeft wat je wilt proeven)
Gebakken ei voor gebruik wel koud laten worden 
6 gemarineerde, gedroogde tomaatjes uit het koelvak van AH, C100 of de SOUK 
4 walnoten
Halve puntpaprika
Wat zwarte, gezoute olijven
Verkruimelde geitenkaas, zoveel als je lekker lijkt
Handvol Chinese bieslook (smaakt naar knoflook)
Flinke handvol rucola
Pittige dressing van mosterd, honing, tijm, zout , citroensap en veel knoflook....
 (Je ruikt jezelf toch niet)
Snij alles wat gesneden moet worden in niet te kleine stukken
Dan proef je de ingrediënten beter

Hussel je salade en eet langzaam 
Prik  één voor één wat lekkers aan je vork



Ook prima eten voor als je niet verkouden bent.




4 opmerkingen:

Riekje zei

mmmmmmm lijkt me heel lekker!

Anoniem zei

Als je eigenlijk nergens zin in hebt en dan toch zo'n uitgebreid recept maken..........................
Ik wordt dan al moe als ik eten zie. Mijn bewondering is groot, Peee!!!

xxx Trui

Anoniem zei

Lieve Petra, mmmmm, die salade, neem je die mee naar Haarlem?
Nee, alle gekheid op een stokje...
ik wil alleen maar zeggen: ik verheug me er op jou en de anderen weer te zien.....wat ben je toch een vreselijk heerlijk creatief mens!
Ik ben weer terug uit Tunesië, val van 36 naar 14 graden ( vanmorgen!)
tot 10 Juli!
veel liefs,
toos

Marijke zei

Nu krijg ik vlak voor het naar bed gaan plotseling erg veel trek....