zondag 30 december 2012

Maria

De allerleukste Maria van de hele wereld woont bij ons in een kartonnen doos van Wolky.
In december mag ze er een paar weken uit. 
Samen met haar familie, de herders, de drie koningen en wat beesten.
Met drie Ikealichtjes voor de romantiek.
De hele club is van hout en iedereen die dat wil, mag er mee spelen. 
Ik zei het al: onze Maria is de leukste van allemaal.
Er zijn er nogal wat . 
Miljoenen, veronderstel ik. 
De meeste daarvan zijn afgebeeld als zedige, bleke betjes.
Zoals deze
en deze
Al googelend kwam ik toch een paar gezonde, fleurige famkes tegen.
Deze van Stefan Wolters

en deze van Frank Wowvra
Maar geen enkele Maria is zo lief, grappig en blozend als die van ons.

Voor velen is dit een onbelangrijke mededeling. 
Ik wou het toch even gezegd hebben voor ze weer de DOOS ingaat.








6 opmerkingen:

Inge zei

Het is inderdaad een schatje!

Annette zei

Wij hadden thuis vroeger een hele zedige Maria.......

Anoniem zei

Hallo Petra,
Maria was inderdaad prachtig maar met de knipoog vond ik haar nog mooier.
Alle beste wensen en tot 2013 bij Vrouwen van Nu.
Hartelijke groet,
Janti

Apestutsje zei

Mee eens! Aan die knipoogmaria kan geen enkele andere tippen!

Iefke zei


Voor zulke rode wangen wil ik ook wel een tijdje in een doos...

Anoniem zei

Dag Beppe peetje, alias Petra
Ik wens je een heel fijn jaar toe met veel inspiratie en een berg creatieve ideetjes!!!
Ik geniet ervan.
Groetjes,Els