donderdag 14 juli 2011

Alweer alternatieve therapie

Dit is Texel.
Ongeveer het noordelijkste puntje.
Zondagavond j.l.
Ik was daar en genoot.

Dit is ons erf.
Gistermiddag.
Daar was ik ook en ben er nog steeds.
En wie net als ik een beetje dreigt te versomberen vanwege deze herfstige omstandigheden midden in de zomer, verklap ik nu een paar opfleuringstips.

Tip 1.
Ga naar het Groninger Museum.
Als je daar binnenkomt vrolijk je al op vanwege de warme kleuren, die je liefdevol omhelzen.
(wat heb ik dit weer mooi uitgedrukt, al zeg ik het zelf....)
 Momenteel lopen er 3 exposities.
Met andere woorden: voor elk wat wils.

 MATERIAL WORLD
'Materiaal gebruik en experimenteel materiaalonderzoek speelt in deze tentoonstelling een belangrijke rol .'

Bijvoorbeeld
Allemaal van Marga Weimans

Uit papier geknipt door Karen Dargsyan

Emotionele lampen(!)van Pieke Bergmans


Me myself en I 
fototentoonstelling van Chi Peng
Bijvoorbeeld


De Ploeg en het naoorlogse modernisme
bijvoorbeeld
van Fie Werkman,
de jongste dochter van Hendrik Werkman.
Van de Ploegschilders zijn er ook heel veel mooie landschappen te bekijken.
Zoals dit van Jannes de Vries

 
Tot slot even wat drinken in het Mendinicafé  met erg leuk meubilair en geweldige lampen aan het plafond!!!
Het museum is elke dag van 10 tot 18.00 uur open.

Morgen volgt TIP 2

















2 opmerkingen:

Lies zei

Het werkt!!!
Bedankt!
Groeten, Lies

Annemarie zei

Bedankt voor deze mooie TIP. Ik ga er gebruik van maken.