zondag 30 januari 2011

Muizentandjes

Dit is een muizentandje.

Dit zijn een heleboel muizentandjes.

En dit is een vest met meer dan honderd muizentandjes.
Ik heb het gebreid voor beppesizzerke.
Die is al 7 en een half.
Ze groeit maar door.
En haar kleren moeten ook steeds groter.
Al dat gebrei van hetzelfde, waar geen eind aan lijkt te komen, dat is me eerlijk gezegd net even iets te veel van het goede.
Voortaan brei ik voor haar broertje. Die is nog maar 3 en een half.
Of voor haar zus: anderhalf.
Maar ik ben trots op dit vestje.
Het hangt nu even te pronk in de huiskamer.
MATERIAAL: merinowol, gekocht in het Ryahuis te Zuidlaren.


2 opmerkingen:

Dick en Marga de Bruijne zei

Lieve Pee, ik ben jaloers op je creatieve brei-wondertjes. Toevallig hadden wij het weekend Lieve ( 7 jaar en heel groot voor haar leeftijd) alleen op bezoek .Ze wilde zo graag een keer ALLEEN komen, zonder broertjes, neefjes of nichtjes.. zodat ze alleen Boets kon verzorgen. En of ik dan meteen een schort en een trui voor haar wil maken. Die schort was zo af en de trui is in wording... niks muizentandjes, gewoon rechttoe-rechtaan, dikke wol en pennen 5, schiet mooi op. Volgende keer doe ik het met haaientanden... ook gauw klaar :-)
Tot gauw, Marga

Annemiek zei

Wauw, wat mooi! Ik zal het binnenkort wel "live" kunnen aanschouwen. En wat een heerlijke wol hè, van het Ryahuis.