zondag 2 september 2012

ZEVEN tuinwonderen

Vanmiddag lekker in de tuin bezig geweest en daarbij goed om mij heen gekeken.
Het rook er ook heerlijk trouwens. Naar september.
 
Terug naar wat ik heb gezien.
Het ene wondertje na het andere.
Maar omdat ik het bij zeven wil houden, worden het er niet acht of meer.
Daar gaattie:
1. Deze prachtige peer.
Nog niet aangevreten door de wespen.
MMMMMMMMMMMM.
 
2. Een vlinderplant met 3 bloemen en 2 vlinders.
Na de winter leek ze door de vorst totaal vernietigd, maar in juli kwamen er plotseling  blaadjes uit de grond.
HOERA!!!!
 
3. De tamme kastanje, een jaar of 4 geleden nog maar 30 cm hoog, draagt haar eerste vruchten!
Niet gedacht dat dit zo snel gaat.
VERRASSING!
 
4. Ondanks de vele hoosbuien hangen de waldbeantjes mooi te drogen.
(er hoort een dakje op de a van waldbeantjes. Lukt me niet.)
 
5. Dat geldt ook voor de knoflook!!!
De lekkerste die er is!
 
6. De springbalsemien blijft maar bloeien.
In september ruikt ze meer dan ooit naar de zoete, enigszins weeë adem van pasgeboren babies.
 
7. De Abessijnse gladiolen.
Volgens de boekjes bloeien ze van april tot mei.
Die van mij begonnen pas begin augustus op bloemen te lijken.
En WAT VOOR bloemen!!!!
Schitterend.
Ze schijnen niet winterhard te zijn.
Dat weer wel......
 
8.
Komt later.






 
 
 
 
 
 


8 opmerkingen:

Lammy zei

kom morgen al je wonderen bewonderen.
trouwens alt 131 voor het kapje toch?

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Dat alt 131 vergeet ik steeds weer.
Dankjewel. Ik zal het noteren.

Apestutsje zei

Geweldig al die wonderen. Je met ze wel ZIEN! En dat doe je.

Anoniem zei

Hallo Petra,

Net Beppepeetje gelezen en nu zal ik je eens een keer even helpen naar ik hoop, meestal is het andersom, maar een dakje op de a doe je zo; alt knop en de cijfers 0226 â. Zelf ben ik niet zo slim hoor maar ik heb een hele lijst met al die tekens en dingen., vandaar. Maar ik geniet altijd van je verhalen.
groetjes, Henny

Anoniem zei

Wat een leuke verslagen!
Echt superleuk om te lezen!

Voor het dakje kun je ook shift 6 en dan de 'a' intikken.

Mare

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Dankjewel lief buurmeisje!

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Dankjewel lief buurmeisje!

Ine zei

Heerlijk, dat nazomeren in de tuin, buiten en via jou! Dank je wel.