dinsdag 25 september 2012

Galerie De Slotpleats met een hapje tot slot.

Ik wou nog wel een poosje ZOMER,
 maar het is nu echt HERFST.
Een tijd vol verrassingen.
Gistermiddag een paar uur gezworven door een stuk bos van Natuurmonumenten,
De Slotpleats.
Eén kolossale GALERIE  van natuurkunstwerken.

Hier is geen mensenhand aan te pas gekomen.

En dit......

Nou wil het geval, dat pake en ik in gezelschap waren
 van een paar paddestoelenkenners.
En plotseling kwamen we dit tegen:
Eekhoorntjesbrood.
En ik weet het, mensen.
Het mag niet.
Het is verboden.
Je moet je rot schamen als je het toch  doet. 
Zeker als je beppe bent van drie lieve, onschuldige kindertjes.
Maar ik deed het.
Ik sneed ze af (heb ALTIJD een zakmes bij me voor je weethetmaarnooit) en nam ze mee naar huis.
Samen met fijngesneden sjalotjes,
 een beetje peper (geen zout) en een paar eitjes 
hebben onze paddestoelenvrienden er een verrukkelijk mini-omeletje van gemaakt. 
Voor allemaal een stukje.
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Ik zal het NOOOOOOOOOIT weer doen.





4 opmerkingen:

dicky zei

Niets smaakt zoeter dan verboden vruchten!!

Anoniem zei

Ook al is het verboden , lieve Petra..Van mij mag je wel TWEE zulke porties
eekhoorntjesbrood plukken en klaarmaken..Ze kregen toch een prachtige bestemming?
Wel even dankzeggen aan de deva van de paddestoelen

groetjes, Tjitte

Anke zei

Mmm, heerlijk lijkt me dat! Leuk als je zoveel van paddestoelen weet,

Ine zei

Je bent wel eerlijk en het was/is vast en zeker heerlijk. Noem het maar groenten uit 'eigen' tuin.