woensdag 16 februari 2011

Vogeltjesfluitdag

Momenteel is het stil om huis.
Iedereen lijkt te slapen.
Maar vandaag overdag was dat heel anders.
Het was Vogeltjesfluitdag.
Ze hadden er allemaal zin in.
De mussen, de mezen, het roodborstje, kortom: alles wat normaal gesproken  aan vetbollen en pindasnoeren bungelt, liet zijn stem horen.
De zon was lekker warm.
Sneeuwklokjes en crocussen sprongen open.
Een regenworm kroop door de vergeetmijnietjes-zonder-bloemen.
Mijn buurvrouw droeg een blote trui.

4 opmerkingen:

Dick en Marga de Bruijne zei

Lieve Pee, klopt helemaal... ik zat gisteren bij de kapper en daar floot de kanarie zich helemaal schor... ik denk dat hij naar buiten wilde, want alom bloeien ook hier de sneeuwklokjes. Alleen niet op Buddy's graf tot groot verdriet van Casper. Volgens hem komt dat omdat Buddy teveel onder bomen ligt én omdat ik er geen kruis op wilde hebben.
Liefs, Marga

De vrolijke noot zei

En vandaag wordt weer zo'n dag, let maar op!
Bij ons leven de katers zich op elkaar uit... Dan hoor ik toch liever vogeltjes fluiten! ;-)

Nynke van der Hoek zei

Wat schattig, gehaakte vogeltjes. Maak je die zelf?

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Nee, Nynke, deze ontdekte ik op Etsy. Maar ik ga wel proberen zelf zo'n vogeltje te haken. Mut kanne.