vrijdag 18 februari 2011

Snotverdulleme!

Een vest voor de allerkleinste beppesizzer gebreid.
Ze is anderhalf en ik koos het patroon voor een kindje van twee.
Dat leek me verstandig.
Het vest is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot.
Ik vergat dat beppesizzerke piepklein op de wereld kwam en nog steeds klein voor haar leeftijd is.
Snotverdulleme!!!!!
 Een korte, doch krachtige inzinking maakte zich van mij meester, toen het tot me doordrong dat dit fraaie vest nog minstens een jaar in de kast moet blijven liggen......
Maar ik ben er weer bijna boven op.
Vanochtend, na de schilderles, heb ik in Drachten wederom vier bollen gekocht. Andere kleurtjes uiteraard, want ik doe echt niet  twee keer hetzelfde.
Nu ga ik een vest breien voor een kind van 1 jaar.
En als dat straks te klein blijkt te zijn, dan zet ik mijn breinaaldenkoker met inhoud op Marktplaats.
Zo denk ik er NU over. 
 Ik heb de knoopjes er toch maar opgenaaid.
Op het veel te grote vest, bedoel ik.
Het is erg leuk garen.
Het lijkt alsof er allerlei interessante figuurtjes zijn ingebreid, maar ik heb uitsluitend de tricotsteek gebruikt.
Morgenavond of zo begin ik met frisse moed aan vest nummer 2.

2 opmerkingen:

Annemiek zei

Het is wel een prachtig vest geworden. Wat is het voor wol?

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Het is van Scheepjes.
Ik zag dat er ook allerlei katoen te koop is,dat het zelfde effect geeft. Leuk voor een zomervestje!