dinsdag 22 april 2014

Als je goed kijkt, zie je dat ALLES gekleurd is.....hoewel.......



Geloof het of niet, mensen, maar dit is een KLEURENFOTO !
Je ziet het alleen aan de groene boomrand in de verte.. 
En waar kijken we naar?
 Dit is het uitzicht dat ondergetekende onlangs had vanuit haar kamer in het ziekenhuis NIJ SMELLINGHE te Drachten. 
Afdeling Neurologie. 
De blik naar buiten versombert de stemming zodanig, dat de vrolijk gekleurde toilettassen van de bewoners onmiddellijk vergrijzen. 
En dit ziekenhuis is nog niet zo heel lang geleden ingrijpend verbouwd. 
De binnenkant verdient een PLUIM!
Maar DIT.......
Dit doet je hartstochtelijk naar huis verlangen. 
Die wens ging goddank snel in vervulling. 
Eenmaal thuis kon ik het grauwe beeld maar niet loslaten. 
Ik dacht aan al die patiënten die gedoemd zijn vanuit hun ziekbed dit uitzicht tot zich te nemen. 
Elke ochtend trekt een opgewekte verpleegkundig de gordijnen weer open. 
Tel uit je winst!
Wel, ik heb op een alternatief zitten broeden.

Het is maar een suggestie. 




7 opmerkingen:

Join zei

Stuur die suggestie snel naar het ziekenhuis! Iedereen knapt direct op bij het zien van zoveel kleurige figuurtjes. Zijn dat geen VvN ;-))

Reina zei

Met zo'n uitzicht wil ik wel een dagje naar het ziekenhuis.

Apestutsje zei

Gauw doorsturen naar Nij Smellinghe!!!!

Rina zei

Ik heb in Nieuwegein in het ziekenhuis gelegen: precies zo'n K uitzicht. Groetjes van Rina

Cora zei

Wat een mooi uitzicht!!! Die tweede dan. Hopelijk neemt een ziekenhuis dit over!!!!

nijsmellinghe zei

Goedemorgen mevrouw De Jong,



Fijn dat u al weer zo snel naar huis mocht.



Uw suggestie om het ziekenhuis helemaal een mooi kleurtje te geven, vind ik erg leuk. Bedankt daarvoor.

Ik denk echter niet dat di het helemaal gaat worden.

Ik zal uw suggestie in ieder geval doorsturen naar de verantwoordelijke directeur. Mogelijk kan men wat aan de binnentuin veranderen of beplanting op het dak aanbrengen.



Met vriendelijke groet,



Hennie van der Werf

Klachtenfunctionaris



Ziekenhuis Nij Smellinghe

Compagnonsplein 1

9202 NN Drachten



Postbus 20200

9200 DA Drachten



0512 - 58 80 85

h.werf@nijsmellinghe.nl

Beeuwkjen zei

Hallo ,
Daar lag ik vorige week in het Martiniziekenhuis in Groningen en dacht :
Wat een uitzicht, hier wordt een gezond mens ziek van.
En daar is het antwoord.
PIMPEN die handel.
Binnen was het okay, maar het uitzicht.
Treurig

Groet Beeuwkjen