vrijdag 14 februari 2014

DE ACHTERKANT

Buiten is het grijs en vanuit de huiskamer heb ik het zicht op de ACHTERKANT van een bloeiende Geranium, nee, Pelargonium. 
Ik verbaas me over de schitterend ingekleurde bloemblaadjes. 

Een beetje dichterbij.

Ik denk aan de achterkant van een auto, een boek, een schilderij, een mens.....
De achterkant is doorgaans  saai en ondergeschikt aan de voorkant. 
Als je daarmee word geconfronteerd, heb je praktisch altijd de neiging om het/hem om te draaien. 

Dat geldt niet voor deze Pelargonium. 
De  achterkant is een kunstwerkje, door Moeder Natuur persoonlijk geaquarelleerd. 

De voorkant hoef ik niet te zien.
Dat kan alleen maar tegenvallen. 





5 opmerkingen:

Unknown zei

Wat heb jij altijd oog voor de kleine dingen die er toe doen!Daar kan ik van genieten.

Jelte zei

Weet je nog wat je ooit zei?"ALS JE GOED KIJKT, ZIE JE DAT ALLES GEKLEURD IS." Jij kijkt meer dan goed. Liefs, Jelte

Anoniem zei

Echt heul moai!

Gr. Fokje

Claartje zei

Prachtig Pee,

Ik voel me enorm aangesproken.
Ik vind mijn achterkant ook mooier dan mijn voorkant en daarom ben ik zo blij dat ik dirigent ben geworden!

XXX Claar

Anne zei

Lieve Petra, wat een prachtige achterkant!!! Mooi hoor, zo’n bloeiende pelargonium in februari. Ik heb in de serre ook een paar staan, oa een witte die de hele winter al doorbloeit, daar geniet ik ook zo van.
Verder geniet ik ook heel erg van je poppetje, ze wordt door iedereen ook bewonderd, wat ben je toch een prachtig creatief mens, dat je zoiets kunt maken, en helemaal, dat je zoiets voor mij maakt. Ik ben er echt blij mee en wil je nog eens heel erg bedanken.
En verder, oant sjen dan mar wer, no? Astou sin en tiid hast om mekoar wer ris te sjen, no, dan hear ik it wol. En dat jildt foar mij ek fansels. Leafs, Anne