donderdag 23 augustus 2012

100% Amsterdam!

Afgelopen weekend was ik in Amsterdam.
Bij mijn zus en zus bestudeerde ik onder de koele bladeren van de sering een leuk boekje:
100% Amsterdam.
Een nuttig boekje ook, maar wat jammer is van dergelijke lectuur: het is meestal net ietsje te positief.
Af en toe een kritische opmerking zou geen kwaad kunnen.
De Kalverstraat is bijvoorbeeld een afschuwelijke plek om te winkelen.
Behalve in de vroege ochtend, maar dan zijn de meeste winkels dicht.
Volgens mij komt daar nauwelijks een echte Amsterdammer.
En de beroemde PC Hooftstraat....
Zelden zo'n saaie, lelijke straat gezien.
Vol met geparkeerde auto's.
Aan deze straat worden tv programma's gewijd.
Onbegrijpelijk.
Voor wie binnenkort een dagje Amsterdam wil doen, een TIP.
Ga eens naar de Eilanden.
De bekendste zijn het KNMS-eiland en het JAVA-eiland, in het oostelijk havengebied..
De rode stip boven Amsterdam is het Centraal Station.
De twee rechts daarvan zijn het Java- en het KNMS eiland.
 
Er valt van alles te beleven en te bekijken.
Bijzondere architectuur, leuke winkels en gezellige café's plus terrassen.
Je kunt er lopend, maar ook heel goed met openbaar vervoer naar toe.
Kijk maar eens op http://9292.nl
Veel plezier!
 
 

1 opmerking:

Anja zei

IK ben er dit voorjaar geweest. Een succes!