zondag 11 december 2011

Toekomstmuziek

Van der Valk te Wieringerwerf was vanwege de komende kerst geheel in het paars gehuld, toen wij daar gisteren, op weg naar Amsterdam, even binnenliepen voor een kopje koffie.
Er zaten maar een paar mensen, waaronder een ouder dan wij echtpaar.
De vrouw was doof en beide spraken elk woord met stemverheffing uit, zodat ik wel MOEST meeluisteren.  
Wat ik hoorde kwam ongeveer op het volgende neer:
(Met plaatje hierboven beginnen, svp)
Zo dus.
Nog een paar jaar en dan houden pake en ik er ook zulke gezellige discussies op na.
Ik zal dan ongetwijfeld degene zijn die doof is, want dat zit bij ons in de familie.
MIjn tante Pee bijvoorbeeld. Die hoorde zichzelf echt niet.
In elk gezelschap bulderde ze met gemak boven de hele club uit.
Gelukkig was ze toen al weduwe .

5 opmerkingen:

Mieke W zei

O,o,o, Peet, lache...
Bob en ik vergelijken je al met Carmiggelt, die kon ook zo goed mensen beschrijven. Met een lach en een traan, en eerlijk gezegd geloof ik niet dat jij gaat zeuren als Pake melk wil.

Wat een anti kerst sfeer roept dat paars op!

Apestutsje zei

Wat kom jij altijd leuke mensen tegen, Pee!
Je hebt er OOG voor!

Wilma zei

Heel smaakvol, al dat paars. Maar niet heus.Jij hebt weer een leuke middag gehad!

Ine Jansen zei

Het klopt dus echt, dat als je ouder wordt naar Van der Valk gaat, hahaha ;-)).

Aukje zei

Weet je zeker dat je ze niet kende Pee?
Ik herinner me iets soortgelijks(nog niet zo lang geleden). Op luide toon: "Pake! Kijk, ouwe ... is er ook!"