dinsdag 17 april 2012

Onder de zakdoek

Hier begon het mee.
Drie weken geleden.
Of zijn het er vier?
En maar wachten.
Af en toe gluurde ik onder de zakdoek.
Na twee weken.
Tsjongejonge....

Nog een week later
Ik zou ook onder de grond blijven met dit herfstweer, maar heel behoedzaam zoekt nu toch af en toe een enkeling de frisse lucht op.

Wat moet het worden?
Dit



Jaren geleden heb ik een paar gekocht bij De Kleine Plantage in Eenrum en heb vanaf toen altijd de zaden bewaard. Je kunt de plant ook overhouden, maar dat is me teveel gedoe met al die potten de hele winter in de kelder.
Ze bloeien tot diep in het najaar, maar voor het zover is heb ik ze al verscheidene keren verwenst, want het duurt allemaal zo vreselijk lang.
Toch zaai ik ze elk jaar weer, omdat het resultaat alle prenatale irritatie doet vergeten.
Wil je straks (!) een plantje?
Laat het weten.





4 opmerkingen:

lammy zei

ikke as je blief

sylvia zei

Zou ook wel graag een plantje ontvangen

Niesjen zei

Ik wil wel een plantje.....ze zijn errrrrrug mooi!!

Anoniem zei

jaja, ik wil ook heel graag zo'n prachtig salieplantje, wil je ruilen met een salvia officinalis??

Groetjes, Mieke