zaterdag 20 december 2014

DE TAS VAN APPIE HEIJN

Dit is de voorkant van mijn nieuwe Appie Heijn-tas. 
 
En dit is de achterkant....
Voor ruim 1 euro te koop in de ons zo vertrouwde supermarkt.
 
Hoe heb ik dit aangepakt?
OP de MIDWINTERWOLmarkt  van 13 en 14 december in Winschoten heb ik voor 4 euro een zakvol "sprookjes"wol aangeschaft.
Ruim 400 gram.
  Eenmaal thuis mijn schuimplastic viltprikkussen en wat viltnaalden (medium) opgezocht.
Dat kussen stopte ik in de AH-tas.
Met de tas op schoot en het prikkussen erin, ben ik begonnen de hele "voorkant" vol te prikken met lekkere zachte witte wol. Een ondergrondje. Dat kan uiteraard ook een andere kleur zijn. Omdat de binnenkant van de tas bekleed is met dun plastic, was ik een beetje bang dat de naalden onmiddellijk zouden breken, maar dat viel enorm mee. Wel maakt het prikken door het plastic nogal herrie. Wie één of meer huisgenoten heeft, die tijdens deze activiteit met haar/hem in de zelfde ruimte vertoeven, kan er van uitgaan dat er geïrriteerde opmerkingen zullen komen. Denk dus alvast na over een passend, mondsnoerend antwoord, anders kun je het prikken wel vergeten, als de buis aan staat.  
 
Zo'n ondergrond is niet echt nodig, maar ik vind het mooi. Als je daarna met kleurtjes erop prikt, gaat dit veel sneller en gemakkelijker dan zonder ondergrond.
 
 
Toen ik dacht dat de tas klaar was, begon ik me toch te ergeren aan die doorgeprikte wol aan de binnenkant. Na een nachtje slapen het volgende ondernomen.
Ik heb een vrolijk katoenen lapje met VLIESOFIX (plakvliezeline) aan de binnenkant bevestigd.
En kijk nu eens:
Is dit mooi of is dit niet mooi?
Ik vind van WEL! 
 
Vanaf maandag 22/12 wordt dit mijn boodschappen tas.
 
PS Dit idee is opgedaan op het Winterwolfestijn in Winschoten!
 
 
 
 
 
 
 
 

5 opmerkingen:

Sylvia Holleboom zei

Superrrrrrrr mooiiiii Petra.

Anja zei


Prachtig!!!! Ik wil ook zo'n tas!

Wilma zei

Wat mooi. Die zou ik graag in het echt willen zien.

Anoniem zei

Dag Petra

Wat is het een prachtige tas geworden

De kleuren zijn goed gebruikt en warm.

Ga nu gerust door de winkelstraat showen en natuurlijk succesvol winkelen je zal vast en zeker goedkeurende opmerkingen krijgen,Je weet dat geeft een voldaan en strelend gevoel tot weer zo'n mooi werkstuk te maken.

Gr. Sippy.


Marja zei

Super leuk Petra.
Fijne en gezellige dagen gewenst met veel gezondheid, ook voor het komend jaar.
Liefs Marja