vrijdag 21 december 2012

Spaghetti met BOERENKOOL




De afgelopen tijd 2 lekkere recepten ontdekt van SPAGHETTI met BOERENKOOL
Een beetje ongewoon, maar tis verrukkelijk!

*Het eerste recept is vegetarisch. 

Spaghetti, boerenkool, pijnboompitten, parmezaanse kaas en 10 uitgeperste knoflooktenen.
Het recept vind je op dit blog  kookvegametmijmee.blogspot.nl . (Een fijn blog met talloze vegarecepten. Ook een driegangen kerstmenu)
Bij zoeken typ je: knoflookspaghetti met boerenkool
Wees niet bevreesd voor al die knoflooktenen. Ik heb van dit gerecht gesmuld met 3 fulltime in het middelbaar onderwijs werkende vriendinnen en de volgende dag is er niemand voor hen achteruitgedeinsd. 
Mijn ega ruikt weinig. Heeft enorm veel voordelen. 

*Het tweede recept 
Heb ik nog nooit klaargemaakt, maar dat zal binnenkort wezen.
Nodig voor 4 personen
350 gram, liefst verse spaghetti
100 gram magere salami met knoflook in dunne plakjes
200 gram geraspte parmezaanse kaas
2 zakken boerenkool à 300 gram
2 gesnipperde uien
1 gesneden rode peper, zonder zaadjes
1 eetlepel droge witte wijn
zout
3 eetlepels olijfolie

Verhit de olie en bak de ui met de peper op halfhoog vuur 
Voeg de boerenkool toe en bak door tot deze slinkt
Voeg wijn en zout naar smaak toe en laat alles doorkoken (ongeveer 15 minuten) tot de boerenkool gaar is
Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op het pak 
Bak de plakjes salami  in een droge koekenpan zachtjes uit
Schep de salami en de helft van de kaas door de boerenkool
Later, op je bord, strooi je er nog wat kaas over

PS persoonlijk zou ik lekker een vijftal knoflooktenen aan de boerenkool toevoegen......

TIP: ga dit op één van de kerstdagen eens eten!
Lekker, bijzonder, gezond en........goedkoop!

Dit recept heb ik hier ontdekt






4 opmerkingen:

Apestutsje zei

Lijkt me allebei lekker. Ik ga het proberen!

Zem zei

De afgelopen week vroeg ik me juist af, hoe ik boerenkool een beetje lekker zou kunnen klaarmaken zonder aardappels. En zie hierboven!
Ik ga het recept zeker uitproberen.
Goede feestdagen, hartelijke groet, Zem.

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Dankjewel Zem, jij ook fijne feestdagen en de beste wensen voor 2013!

Corry zei

Gisteren de eerste gegeten. Prima!!!!