dinsdag 5 april 2011

Ravioli

Vanmiddag scheurden vriendin A en ik per auto dwars door de weilanden naar de boerderij van Hans en Klaartje.
Dat kon niet anders, want de normale weg er naartoe was opgebroken.
We verdwaalden nog bijna, want huizen zien er van achteren heel anders uit dan van voren.
We hebben ons daar een paar uurtjes nuttig gemaakt op de Blauwe Bessenkwekerij:
houtsnippers in de kruiwagen scheppen om ze  vervolgens  rond de bessenstruiken neer te vleien.
Hier is boer Klaartje aan het werk en onder de roze pijl staat vriendin A met een riek in de hoursnipperberg te stoten.
Op zondag 1 mei is hier Open Dag.

Op de terugweg waren vriendin A en ik het over één ding roerend eens:
het is zover.
Onze altijd zo soepele en willige lijven zijn bezig ons in de steek te laten.......
Vanaf nu gaat dat alleen maar erger worden.

Ik had hier trouwens al enigszins rekening mee gehouden.
Daarom had ik tussen de middag 2 maaltjes Ravioli uit de vriezer gehaald.
Zaterdag, kant en klaar, maar wel kakelvers, gekocht bij een Deutsch kraampje op de Vismarkt in Groningen.

Ravioli gevuld met rettich en rode biet.
Vijf minuten koken.
Wat geraspte kaas erover en sla erbij.
Klaar was beppe.
En het smaakte verrukkelijk!




8 opmerkingen:

Unknown zei

wat een prachtig verslag Pee!!!!!!!!!!
en helaas klopt alles!!!
tot mijn grote blijdschap had ik al warm gegeten:
heerlijke spaghetti bij H.
liefs en groetjes van je vriendin A.

Anoniem zei

Die ruige route heb ik ook al een keer gevolgd alleen zat Klaartje toen naast me en die weet de Weg in de Wei .Wat is het toch heerlijk om zo buiten te mogen spelen .Hebben jullie trouwens die rijen gezien die al gedaan waren en de berg kweekwortels .Klaartje moet er toch maar haar jam mee gaan "zoeten"'.Jammer genoeg kan ik vrijdag niet mee werken dan wordt het wel erg gezellig denk ik . werk ze Lammy

Anke zei

Hou vol, Beppe Peetje!Ik heb zopas 2 bedjes omgespit en ben KAPOT!!!! Maar vanmiddag ga ik verder.
Wij eten vanavond patates!

Liza zei

Een schitterend verslag Beppe Peetje! Wat kun jij schrijven!Ik heb genoten. Ga zo door!

Marrit B. zei

Dat Deutsche kraampje ken ik. Elke zaterdag op de Vismarkt te Gr. Handmade nudels enzo. Prima kwaliteit!

Apestutsje zei

Zalig, door zo'n weiland te crossen!
Waar is het precies?

BLOGbeheerder Petra de Jong zei

Zeg ik lekker niet.....

Klaartje zei

Wat een bofkont ben ik toch!
Heb ik jullie helemaal afgebeuld en dan schrijf je ook nog zo'n geweldig verslag. Ik (en mijn bessenplanten!!!) ben jullie zeer dankbaar.
XX Klaartje